Audi SQ7 і Audi SQ8 – огляд потужних дизелів

Audi SQ7 – універсал, який першим на європейському ринку став оснащуватися унікальним дизельним двигуном V8 4.0 TDI. У 2020 був проведений рестайлінг моделі. Модифікований і більш «заряджений» хетчбек SQ8 був запущений у 2019 році. Моделі мають той самий V8 4.0 TDI і однакові показники потужності (435 к.с., 900 Нм крутного моменту) і розгону (від 0 до 100 км/год за 4,8 с). Але Audi SQ7 і SQ8 мають багато відмінностей як у технічному оснащенні, так і в конструкції кузова і обробці салону. У чому вони полягають?

Нові пропозиції

  • Lamborghini Urus

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    0 тис.
    Двигун:
    4,0 Бензин
    Привід:
    Повний
    325 000€
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Mercedes Maybach S650 Guard Klassen

    Рiк:
    2018
    Пробіг:
    14 тис.
    Двигун:
    6,0 Бензин
    Привід:
    Повний
    499 999$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Porsche Taycan Turbo

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    0 км.
    Двигун:
    Електро
    Привід:
    Повний
    148 000€
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Porsche Taycan Turbo

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    15 тис.
    Двигун:
    Електро
    Привід:
    Повний
    137 000€
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше

Дизайн сучасних кросоверів Audi SQ7 і SQ8

Оновлений SQ7 отримав більш складний, атлетичний стиль. Однак, нова восьмикутна решітка радіатора singleframe і складні фари підходять характеру динамічного кросовера, як і опційний пакет освітлення HD Matrix зі світлодіодними фарами і світловою анімацією. Розумний салон у стилі хай-тек із гармонійно вписаними цифровими панелями, великими віртуальними клавішами, регульованою віддачею тачскрінів і комфортною посадкою для водія також відповідає загальному задуму універсального сімейного компаньйона.

SQ8 має подібні характеристики, але трохи гірший огляд. Автомобіль має кермо D-подібної форми. І, оскільки приладову панель тут дещо змістили щодо водійського місця, праворуч кермо затуляє покажчик рівня пального. Для високих водіїв (зростом вище 185 см) може бути утруднений доступ до індикаторів режиму Auto Hold і поворотників, тому що їх перекриває верхня частина керма. Сам обід керма тонкий, що для деяких автовласників може бути великою перевагою, але інші захочуть це змінити.

Новий автомобіль Audi SQ8

Варто зауважити, що розробники Audi врахували досвід створення SQ7 і внесли деякі зміни для SQ8: дверні ручки зробили довшими, зробили безшумним блокування центрального замка, а також установили електропривід сонцезахисних штор у задніх дверях (вони тепер управляються за допомогою клавіш склопідйомників, а в сьомій версії їхні шторки доводилося витягати вручну).

Дисплеї інформаційно-розважальних систем Audi SQ7 і SQ8 не передбачають великих можливостей персоналізації, а також збивають із пантелику великою кількістю інформації. Втім, можливість додатково отримати справді корисний проекційний дисплей згладжує це враження. Обидва кросовери мають дійсно зручний плоский важіль перемикання АКПП плоскої форми, розташований саме там, де потрібно.

Новий автомобіль Audi SQ7

SQ8 надає більш зручну посадку для пасажирів ззаду. Хоча автомобіль має не дуже великий нахил спинок, та зате більш широкий діапазон поздовжнього регулювання. І в загальному посадка у восьмій моделі комфортніша і правильніша, ніж у сімейному SQ7. Самі сидіння залишилися дещо жорсткими, проте у стандартній комплектації поставляються спортивні крісла з правильною бічною підтримкою для стабілізації корпусу тіла. Сидіння з повним електроприводом S plus опційні разом зі шкіряною оббивкою салону. Також існують корисні опційні функції: двозонний клімат-контроль спеціально для задніх сидінь, а також автономний нагрівач, що підтримує мікроклімат після припинення роботи двигуна.

Салон Audi SQ8

Audi SQ8 відрізняється оптимізованою формою заднього бампера, щоби приховати внутрішні деталі. В автомобілі незручно розташований резервуар для омивальної рідини, і восьма модель оснащується додатково пластиковими щитками, які закривають елементи під капотом. Також варто відзначити, що SQ7 вирізнялася неакуратно герметизованими швами, які в SQ8 приховані, і в цілому внутрішній простір восьмої моделі організовано більш естетично.

Салон Audi SQ7

Задній бампер SQ8 продуманий краще, більш аеродинамічний, практичний і головне – виконує свою функцію. У сьомій моделі елементи, розташовані між бампером і поперечиною, не закриваються бампером.

У Audi SQ7 і Audi SQ8 однакова задня видимість. Причому сьома модель має більшу площу заднього скла, край якого розташовується нижче. Однак, через менший, ніж у восьмій моделі, сектор очищення двірника і бічні підголівники без можливості складання на рівні зі спинкою, огляд ззаду зрівнюється. Шум вітру в SQ7 стає помітним на швидкості 100 км/год, а в SQ8 – на 130 км/год. В обох моделях неможливо повністю опустити задні стекла. Причому зсувна частина безрамкових дверей восьмої моделі становить 59 см, в порівнянні зі 72 см восьмої моделі. До того ж SQ7 відрізняється більшими у 1,5 раза стеклами, що доходять до задніх стійок.

Технічне оснащення Audi SQ7 і Audi SQ8

У місті на Audi SQ8 в режимі Drive легко забути, що спортивний купеподібний кросовер оснащується потужним дизельним V8. Звук на старті настільки тихий, що його можна сплутати зі звичайним 3-літровим V6. Емоційне звучання автомобіля в режимі Sport забезпечують електричні резонатори, які до вихлопної системи не мають ніякого відношення. Багато патрубків у SQ8 насправді мають лише декоративну функцію. Для порівняння, перша сьома модель (до недавнього рестайлінгу і до посилення законодавства щодо викидів) оснащувалася справжніми подвійними вихлопними трубами.

На малих швидкостях у заторах педалі SQ8 мають багато лагів. Тахометр показує постійне коливання обертів. Кросовер погано відгукується на газ. Для SQ7 характерне прискорення на тій самій передачі, щоби не допустити сплесків для обмеження викидів. До особливостей даних моделей необхідно звикнути, оскільки режими Auto і Comfort вимагають втиснути педаль газу до упору, щоб автомобіль включив знижену передачу. У режимі Dynamic коробка справді працює більш динамічно, однак відставання в першій фазі прискорення не зникають.

Новий автомобіль Audi SQ8 вид збоку

Для тієї ж економії пального і скорочення викидів кросовери адаптовані до їзди в міському середовищі. На частоті обертання до 2000 об/хв (тобто в основному, тому що так усі пересуваються в місті) будуть задіяні по 1 клапану в циліндрах і 1 турбокомпресор. Ви навіть не помітите різниці між V8 SQ7 і V6 45 TDI в однакових комплектаціях. Хоча виробник вказує, що максимальні 900 Нм 4.0 SQ розвиває починаючи від 1000 об/хв, але в реальних умовах свою ціну автомобіль виправдовує після 2000 обертів. Саме тоді задіюється 32 клапани і починає працювати друга турбіна.

Ви не відчуєте різкого ривка при запуску бітурбо, але м'яка динамічність підхопить автомобіль, перемикання передач відбуватимуться точно, швидко і плавно, і АКПП більше не буде вільно контролювати розгін. Але, щоби вийти з турбоями, необхідно перетнути межі міста і витиснути педаль акселератора.

Для боротьби з турбоямою існує комбінований наддув, чим і відрізняється V8 4.0 TDI. Саме цей двигун у 2016 році вперше в лінійці Audi отримав додатковий електричний компресор. Нагнітач потужністю 48 вольт працює поряд із основним турбокомпресором і відключається, коли той приходить у дію. До цього механізму також необхідно звикнути і добре вивчити особливості його роботи, тому що на малих обертах вам може не вистачати лінійності розгону. Зате комбінована витрата пального 12,2-12,8 л/100 км цілком може відшкодувати початкові незручності, особливо якщо ви часто потрапляєте в затори.

Audi SQ7 і Audi SQ8 оснащуються лаунч-контролем, який запускається з 2500 об/хв. Автомобіль зривається місця, і тоді ви чітко можете помітити, чому Audi переважає над іншими дизелями.

Новий автомобіль Audi SQ7 вид збоку

Гальмівна система працює точно завдяки майже ідеальному приводу. Вільного ходу педалі немає. Але тут також необхідно звернути увагу на знову злегка сповільнену реакцію, яка виникає в більш холодну погоду через вуглецево-керамічні диски. Потрібно прогрівати ротори і колодки, а під час вологої погоди регулярно їх просушувати.

Також необхідно пам'ятати про те, що на гальма Audi ceramics згубно впливає механічний вплив, зокрема гравій. Можна помітити, що під час деяких тестів SQ7 спеціально змушували проходити бруд та інші види бездоріжжя, перевіряючи, на що здатний кросовер. І хоча автомобіль справляється непогано (наприклад, можливості повного приводу вже безліч разів були доведені), але все ж він більше призначений для легких сільських доріг, сімейних подорожей і повсякденних покупок. Що трапиться з керамічними дисками після дослідів стане помітно через деякий час, але краще не ризикувати.

Audi SQ8 – справді великий кросовер. На тлі його габаритів 22-дюймові просто величезні колеса не здаються такими. Але завдяки їм кліренс автомобіля збільшується на 14 мм. А дорожній просвіт у купеподібного кросовера і без того більший, в порівнянні з SQ7, на 40-60 мм (що залежить від режиму). Якщо вам необхідно підняти автомобіль на швидкості до 30 км/год, це доведеться зробити вручну.

Для Audi SQ7 стандартними є колеса 285/45 R20, хоча є можливість встановити і великі – розміром 22 дюйми. У SQ8 можна навіть встановити гігантські 23-дюймові колеса, оскільки модель розроблялася в той самий час, що і спортивний Lamborghini Urus. Восьма модель також дозволяє використовувати профіль шин 40%, що неможливо для SQ7.

Огляд Audi SQ7 і Audi SQ8 – керованість

Чутливість рульового управління звичайна: 3,3 обороти між крайніми положеннями. Але і SQ7, і SQ8 відмінно реагують на найменші рухи, ніби передбачаючи точку призначення. Також в обох моделях майже немає крену. Це перша деталь, на яку ви звернете увагу, і яку ви відзначите як показник дорогого автомобіля. Перш ніж ви протестуєте один із кросоверів на пікових оборотах, ви помітите високу точність зміни напрямку. Ба більше, ви навіть забудете, що керуєте важким позашляховиком із великими габаритами. Адже на водійському кріслі автомобіль і не здається великим, хоча позаду вас розташовується просторий салон і місткий багажник. Тільки через відставання в подачі пального ви згадаєте, що водите повнорозмірний автомобіль.

Для Audi SQ8 характерне більш виражене зусилля на кермі, навіть занадто сильне. Таким чином, в режимі Auto управління більш спортивне, ніж повинно бути. Також пневматична підвіска більш жорстка на стиках. Хоча SQ8 вважається спортивним кросовером, але вам частіше захочеться керувати ним у режимі Comfort, оскільки тут налаштування підходять краще для міського середовища, відзначається згладженість ударів від стиків і впливу короткої хвилі.

У режимі Dynamic SQ8 вам узагалі знадобиться багато сил, щоб утримувати кермо в необхідному положенні, через що втрачається взаємозв'язок з автомобілем. Упертий характер восьмої моделі стомлює й іноді лякає, оскільки можна пропустити момент втрати зчеплення передніх коліс, а для протидії знесенню в SQ8 немає рішень.

Новий автомобіль Audi SQ8 решітка радіатора

І SQ7, і SQ8 мають повні пакети мехатроніки з заднім рульовим механізмом і активним редуктором. Система придушення крену потужністю 48 вольт працює без перебоїв, але повнокероване шасі відчувається тільки на низьких швидкостях, наприклад, при паркуванні. Спортивний диференціал навіть стає активним хіба що коли вибрати знижену передачу на повороті і натиснути педаль газу.

Рульове управління SQ7 легше, ніж в SQ8, і в режимі Dynamic поводиться простіше, тому перевіряти граничні можливості автомобіля приємніше. Через кращу чуйність SQ7 також дозволяє більш широко досліджувати плюси режиму Sport. Однак, із SQ7 не можна втрачати пильність на великих швидкостях. Автомобіль заносить, і необхідні дуже точні рухи кермом, щоби стабілізувати ситуацію. Відключення системи стабілізації здійснюється в 2 етапи, і режим Sport також досить вільний. Електронне регулювання притримує задню вісь вже після того, як ви вгамуєте її за допомогою рульового управління. Тому електронний контроль стійкості потрібно тримати постійно в напрузі.

Налаштування кросоверів дозволяють багато в чому персоналізувати функції. Наприклад, система утримання у смузі руху може вмикатися разом із адаптивним круїз-контролем, який також можна переводити в режим Sport, змінюючи точку гальмування.

Новий автомобіль Audi SQ7 решітка радіатора

Функціональність і можливості Audi SQ7 і Audi SQ8

Максимальна швидкість, на якій ви можете долати «лежачі поліцейські» – 30 км/год. І хоча обидві моделі дозволяють встановити колеса меншого розміру, ви навряд чи захочете це зробити, оскільки автомобілі мають величезні кузови з великими колісними арками, на тлі чого невеликі колеса будуть виглядати дивно. Як вже говорилося, максимальний розмір для SQ7 становить 285/35 R22. Однак для пневматичної підвіски кросовера це занадто. Їй добре вдається протидіяти вібраціям великих безпружинних мас, але вона погано справляється з піковими навантаженнями, які створюють на стиках низькопрофільні шини. Ви добре будете відчувати середні горбики.

Але за функціональністю все одно виграє SQ7. SQ8 не є непрактичним із його містким багажником і більш зручними задніми сидіннями. Проте його важке кермо і тугі налаштування шасі демонструють якусь внутрішню несвободу, хоча й надмірно жорстким його теж не можна назвати. Audi SQ7 вас буде більше трясти на горбах і вас більше буде відволікати шум дороги, але й відгук у цьому кросовері кращий. Для водіїв, яким важлива комунікативність автомобіля, сьома модель S підійде більше.

Автомобіль Audi SQ8

Обидві моделі Audi досить прямолінійні і відкриті в поведінці, на відміну від багатогранного характеру X6. Водночас в будь-якій ситуації вони зберігають високий рівень комфорту, при цьому залишаючись готові до швидкого ривка вперед. Незважаючи на деякі нюанси в роботі електрорегулювання, вони вирізняються адекватною керованістю на високій швидкості.

Audi SQ7 і Audi SQ8, гарантуючи час розгону до 100 км/год за 4,8 с, мають перевагу не в швидкому спринті в гонках. Ці дизельні кросовери вражають своєю буксирувальною здатністю. Ви можете додати опційний фаркоп для якого-небудь причепа або невеликого трейлера і насолоджуватися подорожами. Дивно, що розробники вирішили не розвивати цю здатність SQ7 і SQ8 більше, тому що удавана спортивність кросоверів, зокрема восьмої моделі, не приховує відмінні тягові можливості автомобілів.

Автомобіль Audi SQ7

На жаль, епоха великих потужних дизелів йде. На зміну цьому V8 прийшов бензиновий 4-літровий V8 Porsche потужністю 507 к.с. і 700 Нм, який скорочує час розгону з 4,8 до 4,1. Але багатьом буде не вистачати особливого характеру звучного дизеля.