Audi SQ8 проти Porsche Cayenne Coupe GTS: "гарячий" заїзд крутійших крос-купе сучасності

Cayenne Coupe GTS і Audi SQ8 - спортивні версії популярних суперкроссоверів Porsche і Audi. Вони є кращими в настільки неоднозначній категорії як купе-кросовери. Першим в ній колись з'явився BMW X6, побудований на моделі X5, і він ввів в ступор всіх конкурентів. Знадобилося кілька років, щоб провідні марки змогли створити для нього гідних суперників. Однак в 2021 у Audi, Porsche і Mercedes вже є куди цікавіші кросовери зі спортивною лінією купе, що впевнено залишають BMW десь позаду.

Так чи інакше, спортивні крос-купе все ще залишаються популярними серед покупців. Є сенс порівняти кращих в цьому класі - обидва є новачками, але націлені на більш різку динаміку і більш спортивним вид, ніж всі інші. Крім того, у них є багато спільного - в прямому сенсі слова.

Перший учасник заїзду - п'ятимісний люксовий кросовер Audi SQ8, який ділить ходову частину з семимісцевим SQ7. Другий автомобіль - Porsche Cayenne GTS Coupe, з восьмиступінчастою автоматичною коробкою передач і повним приводом. Обидва оснащуються одним і тим же 4.0-літровим бензиновим турбо-двигуном V8 від Volkswagen Group. Груповий тест-драйв покаже, хто з них зумів краще розпорядитися цим коштовним каменем з двома турбінами. Дербі за звання кращого спортивного кросовера в світі - прямо на цій сторінці.

Audi SQ8 и Porsche Cayenne Coupe GTS

Нові пропозиції

  • Mercedes-Benz GLS 63 AMG 4MATIC +

    Рiк:
    2021
    Пробіг:
    0 км.
    Двигун:
    4,0 Бензин
    Привід:
    Повний
    210 000$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Porsche 911 Turbo S

    Рiк:
    2021
    Пробіг:
    2.6 тис.
    Двигун:
    3.7 Бензин
    Привід:
    Повний
    340 000$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Mercedes-Benz G 63 AMG BRABUS G800

    Рiк:
    2021
    Пробіг:
    870 км
    Двигун:
    4 Бензин
    Привід:
    Повний
    380 000€
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Audi A8L quattro

    Рiк:
    2021
    Пробіг:
    0 км.
    Двигун:
    3,0 Дизель
    Привід:
    Повний
    107 777$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше

Огляд Audi SQ8

Спочатку Audi SQ8 оснащувався іншим двигуном - 435-сильним дизельним мотором від Volkswagen. В кінці 2020 року виробництво було припинено і його місце зайняв бензиновий восьмициліндровий аналог. У цьому тесті бере участь вже оновлений SQ8 в пакеті Black Edition.

Новий позашляховик Audi SQ8

Ходова частина і дизайн Audi SQ8

З новим 4,0-літровим двигуном V8 з подвійним турбонаддувом VW Group, який вже використовується у флагманському RS Q8, крос-купе SQ8 пропонує 500 кінських сил. Це на 40 "коней" більше, ніж у Cayenne GTS з тим же мотором. Ця потужність передається постійним повним приводом quattro і восьмиступінчастою коробкою передач Tiptronic, що багато в чому аналогічно конфігурації Cayenne. Обидва автомобілі засновані на платформі MLB Evo від VW Group, яку також використовують Bentley, Lamborghini і Volkswagen для своїх повнорозмірних паркетників. Крім того, у SQ8 є адаптивна пневматична підвіска, рульове управління всіма колесами і система Audi Drive Select, яка пропонує сім режимів їзди під будь-який настрій.

Форми і дизайн крос-купе Audi можна назвати унікальними. У той час як Porsche просто взяли базову модель Cayenne і на ній побудували "заряджений" варіант, лише змінивши дах і задню частину, Audi представляють по-справжньому самоцінний продукт. SQ8 сильно відрізняється від свого найближчого родича SQ7: він не такий високий, але ширина у нього більше. Величезна решітка радіатора у SQ7, що займає майже всю передню частину - взагалі унікальне явище для всієї лінійки. SQ8 має спортивний вигляд і безліч знайомих елементів дизайну Audi, а його величезні розміри роблять його вражаючим.

Флагманський крос-купе з Інгольштадта має багатий базовий набір обладнання. Крім пневматичної підвіски, в цьому списку матричні світлодіодні фари, висококласна шкіряна обробка всього салону, фонове підсвічування ключових елементів інтер'єру з тих же світлодіодів, двоекранна і цифрова панель приладів Audi virtual Cockpit. З пакетом Black Edition у SQ8 з'являється також глянцево-чорне оздоблення решітки радіатора, ексклюзивні 22-дюймові колеса і чотирьохзонний клімат-контроль.

Водіння Audi SQ8

Якщо ви любите, щоб автомобіль мав своє унікальне звучання, то жоден з розглянутих спортивних кросоверів вас не розчарує. Варто тільки завести SQ8, як ефектно загоряється вихлопна труба і чується фірмовий гуркіт V8. На щастя, для пасажирів він не такий гучний, як для перехожих.

Цей V8 пропонує більш ніж достатньо потужності для повсякденної їзди. Завдяки хорошій коробці передач авто з легкістю перемикається на найвищу передачу. Час розгону до 100 км / год складає 4,1 секунди (на 0,4 секунди швидше, ніж у Cayenne), а максимальна швидкість SQ8 обмежена 250 км / ч. За будь-якими мірками це вражаючий результат для кросовера.

Проте, не дивлячись на те, що Audi має рульове управління всіма чотирма колесами і адаптивні амортизатори, призначені для поліпшення характеристик, в поворотах він як і раніше відчувається великим і важким. 2.2-тонна вага дає про себе знати і інженери в Інгольштадті нічого не змогли з цим вдіяти. У Porsche в цьому сенсі є перевага: їх купе на 100 км легше і відчувається більш маневреною.

На будь-якій швидкості в поворотах створюється відчуття, що передні колеса SQ8 важче, ніж у Porsche, і більшу частину часу він має тенденцію до недостатньої поворотності. Це означає, що автомобіль ніби виштовхується назовні кожного повороту, коли передні колеса втрачають зчеплення з дорогою при їхньому проходженні. Дивно спостерігати таке, адже обидві машини оснащені одним і тим же двигуном, здавалося керованість у них повинна бути гранично схожою, але це не так.

Поїздка в Audi відчувається менш спокійною і врівноваженою, ніж у Porsche, і не має значення, які налаштування Drive Select ви виберете. Якщо ви хочете розслабленої їзди, купе Cayenne GTS вам сподобається більше.

Audi SQ8 фото в русі

Практичність Audi SQ8

В класі купе-кросоверів "першу скрипку" грає стиль, а не зміст, але завдяки хорошим розмірами компроміси не такі значні. У салоні з комфортом поміщається 5 чоловік і там достатньо місця, щоб відчувати себе вільно. Попереду встановлені спортивні сидіння в обробці з м'якої шкіри. Чотирьохзонний клімат-контроль входить в стандартну комплектацію з пакетом Black Edition.

605-літровий багажник, оснащений зручними дверима з електроприводом, вмістить все необхідне для поїздки. А якщо скласти задні сидіння, можна отримати майже 1800 літрів для багажу. Porsche заявляє, що його обсяг становить більше, 625 літрів, але це межа - можливості складати задні сидіння у нього немає.

Audi SQ8 салон

Безпека Audi SQ8

Оскільки це флагманські моделі, кожен з автомобілів має передовий комплекс безпеки. Audi SQ8 оснащений вісьмома подушками безпеки, системою автономного екстреного гальмування, асистентом руху по смузі і функцією допомоги при підйомі.

Audi SQ8 навігація на панелі приладів

Витрати на обслуговування Audi SQ8

Кросовери преміум-класу вимагають підвищених витрат при експлуатації. У SQ8 досить висока витрата палива - 15.7 л / 100 км в місті і 11.2 на шосе. Для порівняння, колишня дизельна версія кросовера мала "по паспорту" 6.5 л / 100 км. Можливо, відмова від дизельного палива була невеликим кроком назад для великого флагмана.

З 85-літровим паливним баком ви зможете приїжджати не менше 645 км, перш ніж вам знадобиться заправка.

Audi SQ8 фото

Огляд Porsche Cayenne Coupe GTS

Porsche не обов'язково було додавати в лінійку Cayenne версію купе - компанія і так має багату спортивну історією. Однак ринок зажадав таку модель, і версія GTS відразу стала лідером сегменту. Вона більш орієнтована на продуктивність, ніж більшість конкурентів.

Porsche Cayenne Coupe GTS фото

Ходова частина і дизайн Porsche Cayenne Coupe GTS

Хоча Cayenne Coupe і Audi SQ8 використовують одну і ту ж платформу, між ними існує багато відмінностей. Porsche коротше і нижче, а також має більш коротку колісну базу, але при цьому трохи ширше. Також є різниця в потужності: 4,0-літровий твін-турбо V8 Cayenne розвиває 460 к.с. в порівнянні з 500 к.с. в Audi. Крутний момент також менше - 620 Нм проти 770 Нм у SQ8.

Відмінності є і в підвісці. Обидва крос-купе мають мультиричажну систему спереду і ззаду, але у Audi стоять пневматичні пружини, в той час як Cayenne GTS пропонується зі сталевими ресорами. Однак додати адаптивну пневматичну підвіску до останнього все-таки можна, за окрему плату. Дорожній просвіт у GTS на 20 мм нижче, ніж у інших версій Cayenne, а ходова частина налаштована на більш спортивну їзду. Система векторизації крутного моменту і вбудована електроніка управління шасі також допомагають максимально використовувати характеристики автомобіля.

Cayenne GTS також отримав кілька цікавих оновлень в дизайні. Це матово-чорні 21-дюймові легкосплавні диски, деякі декоративні деталі всередині і зовні в аналогічному кольорі, обробка шкірою і алькантарою, а також стильні написи GTS всюди.

У стандартну комплектацію Cayenne GTS Coupe також входить пакет Porsche Sport Chrono, з яким на кермі з'являється зручний перемикач для зміни режимів їзди, а також годинник на панелі приладів, додаткові функції бортового комп'ютера і дистанційний автозапуск двигуна.

Водіння Porsche Cayenne Coupe GTS

Хоча Cayenne GTS має дефіцит потужності в порівнянні з SQ8, йому безумовно не займати продуктивності. Автомобіль набирає 100 км / год за 4,5 секунди, а автоматична коробка передач Tiptronic швидко і чітко перемикає передачі.

Опціональна пневматична підвіска на Cayenne GTS відчувається краще, ніж у Audi. Вона дозволяє витончено переміщатися по шосе, і більш стійка до нерівностей дорожнього полотна. Вражаюче, але навіть в режимах Sport або Sport Plus, де підвіска ще більш занижена, а адаптивні амортизатори ще більш жорсткі, Porsche як і раніше показує себе краще, ніж Audi. Їзда більш тверда, ніж при нормальному налаштуванні підвіски, але немає того дискомфорту, який відчувається в SQ8. Лише великі вибоїни можуть вивести цей Porsche з рівноваги.

У Cayenne GTS також є опція рульового управління заднім мостом. З ним розкішне крос-купе отримує такий рівень маневреності, про який SQ8 може тільки мріяти. У той час як Audi здається важким в передній частині і трохи інертним в поворотах, Porsche радує збалансованою їздою, з відмінним проходженням поворотів і достатньою поворотністю.

Рульове управління у GTS точне і чуйне. Автомобіль, в цілому, здається більш компактним і керованим, ніж припускають його розміри. Додаємо до цього чудове зчеплення з дорогою, і ми бачимо, що Cayenne GTS - автомобіль, який вселяє впевненість і по-справжньому цікавий в управлінні.

Porsche Cayenne Coupe GTS фото задньої частини автомобіля

Практичність Porsche Cayenne Coupe GTS

На таких великих автомобілях як Cayenne Coupe, може бути складно маневрувати, але він оснащений переднім і заднім парктроніком і камерою заднього виду в стандартній комплектації. Вони допомагають в русі в щільному потоці і на парковках. Можна також додати до них функцію автоматичного паркування та систему камер з оглядом 360 градусів для ще кращої оглядовості.

Багажник у Porsche пропонує на 625 літрів, що більше, ніж в Audi, але задні сидіння Cayenne не складаються, тому ви не зможете збільшити цей обсяг. Частково вирішити проблему можна за допомогою пневматичної підвіски: отримавши її за окрему плату, можна буде злегка опустити задню частину Cayenne і поліпшити доступ до вантажного відділення. Відзначимо, SQ8 має систему пневматичної підвіски в стандартній комплектації. Як і задні сидіння.

В цілому, місця в салоні достатньо, проте похилий дах злегка обмежує висоту над головою на задніх сидіннях. У Cayenne навіть є спеціальні отвори в стелі, щоб візуально розширити простір в задній частині.

Porsche Cayenne Coupe GTS багажний відсік

Безпека Porsche Cayenne Coupe GTS

Обидві машини в цьому тестовому заїзді мають п'ятизіркові рейтинги Euro NCAP. Cayenne GTS, як і SQ8, блискуче показав себе у всіх краш-тестах і отримав хороші оцінки за роботу активних систем безпеки.

Porsche Cayenne Coupe GTS салон

Витрати на обслуговування Porsche Cayenne Coupe GTS

Cayenne коштує дорожче, ніж SQ8 з Інгольштадта - приблизно на 2600 доларів. Також він швидко втрачає в ціні, так що через 2-3 роки після покупки буде коштувати на порядок менше, ніж Audi. Однак обидві машини як і раніше коштуватимуть більше половини своєї первісної ціни. До того ж, на ринку не так багато автомобілів, які можуть похвалитися такими солідними рейтингами.

Porsche Cayenne Coupe GTS ліва сторона

Audi SQ8 VS Porsche Cayenne Coupe GTS: Вердикт

Перше місце: Porsche Cayenne Coupe GTS

І знову Porsche лідирує в створенні спортивного автомобіля. У класі купе-кросоверів стиль важливіший за зміст, але купе Cayenne GTS відновлює баланс. Він швидкий, чуйний і проходить повороти, як автомобіль вдвічі меншого розміру і ваги. Його покупка коштує дорожче, але це єдиний купеподібний кросовер, який приносить справжнє задоволення від водіння.

Друге місце: Audi SQ8

SQ8 - зразковий автомобіль з точки зору бортових технологій, а також практичний п'ятимісний сімейний автомобіль. На жаль, цього недостатньо, щоб обійти Cayenne в цьому заїзді. Автомобіль Audi приголомшливо швидкий на прямій дорозі, але не настільки цікавий для водіння. Він не так зручний в розслабленій їзді. Однак якщо ви жадаєте Audi, рекомендуємо знайти більш ранню версію SQ8 з дизельним двигуном V6.

Також врахуйте!

Porsche Cayenne Coupe GTS та Audi SQ8

BMW X6 M50i

BMW X6 M50i - перший автомобіль в класі купе-кросовер. Він завжди був джерелом суперечок, однак у нього є потужність, що перевищує показники обох машин з нашого тест-драйву, тому він може гідно конкурувати. 4.4-літровий двигун V8 видає 523 к.с. Модель останнього покоління має значно краще управління, ніж попередні генерації.

BMW X6 M50i фото

Mercedes-AMG GLE 53 Coupe

У нього менше циліндрів, ніж у його конкурентів, і у нього менше потужності, але GLE Coupe пропонує агресивний зовнішній вигляд і загальну високу якість, які ми звикли очікувати від моделей AMG. 3,0-літровий 6-циліндровий може похвалитися 429 к.с. І все ж йому буде складно угнатися за Cayenne в поворотах.

Mercedes-AMG GLE 53 Coupе  фото