1

Найпотужніші двигуни BMW в історії компанії

BMW M5 CS, представлений у 2021 році, є найпотужнішим серійним автомобілем німецького виробника. Маючи потужність 627 к.с., 4,4-літровий V8 перевершує більші двигуни V10 і V12 попереднього покоління і дозволяє M5 CS затьмарити всі випущені досі BMW під брендом М. Але чи є S63 під капотом седана найпотужнішим двигуном із коли-небудь створених BMW? Це не зовсім так. Ним є S70, двигун 1990-х років. Але є одна трудність, оскільки цей конкретний двигун не використовувався в BMW. Так які з двигунів BMW усіх часів найпотужніші?

BMW B57 (BMW 750D) – 3-літровий рядний шестициліндровий двигун на 10 місці

Список варто почати з дизельного двигуна – єдиного в цьому огляді. Двигун B57 був представлений у 2015 році в одно- і двотурбінному компонуванні з потужністю до 315 к.с. Але у 2016 році BMW випустила чотирициліндрову версію 3-літрового рядного шестициліндрового двигуна, який видає 394 к.с. і 760 Нм крутного моменту у BMW 750d покоління G11. Наразі найпотужніший дизельний двигун компанії, чотирициліндровий B57, також пропонується у позашляховиках X5, X6 і X7.

Двигун BMW B57 BMW 750D

Технічні характеристики BMW B57

  • Конструкція: чотирициліндровий, рядний шестициліндровий об'ємом 3 л, 4 турбіни.
  • Потужність: 394 к.с.
  • Крутний момент: 760 Нм.
  • Виробництво: 2016 – донині.
  • Моделі BMW: 7 Series, X5, X6, X7.

Нові пропозиції

  • Lamborghini Urus

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    0 тис.
    Двигун:
    4,0 Бензин
    Привід:
    Повний
    405 000$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Mercedes Maybach S650 Guard Klassen

    Рiк:
    2018
    Пробіг:
    14 тис.
    Двигун:
    6,0 Бензин
    Привід:
    Повний
    499 999$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Porsche Taycan Turbo

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    0 км.
    Двигун:
    Електро
    Привід:
    Повний
    179 900$
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше
  • Porsche Taycan Turbo

    Рiк:
    2020
    Пробіг:
    15 тис.
    Двигун:
    Електро
    Привід:
    Повний
    140 900€
    Лізинг від 0,01%
    Докладніше

BMW S62 (BMW M5) – 4,9-літровий V8 на 10 місці

Двигун B57 із 4 турбінами перебуває на одному рівні з S62, бензиновим двигуном V8, який BMW виробляв з 1998 по 2003 рік. Заснований на M62, який приводив у рух різні моделі BMW, S62 дебютував у M5 покоління E39 у 1998 році. Із межею, установленою на 7000 об/хв, безнаддувний 4,9-літровий V8 розвивав 394 к.с. і 500 Нм крутного моменту. Цей двигун деякий час пропонувався у BMW Z8, але його також використовували Hartge, Ascari і Bentley. Британська компанія встановлювала на Arnage з 1998 по 2000 рік розроблену Cosworth версію з подвійним турбонаддувом. Вона була розрахована на 349 к.с. і 570 Нм крутного моменту.

Двигун BMW S62 BMW M5

Технічні характеристики BMW S62

  • Конструкція: 4,9-літровий V8.
  • Потужність: 394 к.с.
  • Крутний момент: 570 Нм.
  • Виробництво: 1998-2003 рр.
  • Моделі BMW: M5, Z8.
  • Інші автомобілі: Hartge H50, Ascari KZ1 і A10.

BMW S65 (BMW M3 GTS) – 4,4-літровий V8 на 9 місці

Безнаддувний V8 S65 був представлений у 2007 році як заміна рядному шестициліндровому двигуну S54. Двигун було в основному розроблено для BMW M3, генерував 414 к.с. і 400 Нм крутного моменту у стандартній комплектації. У 2010 році BMW представила модернізовану версію M3 GTS, випущену обмеженим тиражем, з потужністю 444 к.с. і крутним моментом 441 Нм. BMW також використовувала версії цього двигуна для своїх гоночних автомобілів на базі M3 і Z4, а Wiesmann замовив його для MF4. Виробництво двигуна було припинено у 2013 році, коли BMW перейшла на 3-літровий рядний шестициліндровий твін-турбо для M3.

Двигун BMW S65 BMW M3 GTS

Технічні характеристики BMW S65

  • Конструкція: 4,4-літровий V8.
  • Потужність: 444 к.с.
  • Крутний момент: 441 Нм.
  • Виробництво: 2007-2013 рр.
  • Моделі BMW: М3, М3 GTS.
  • Інші автомобілі: Wiesmann MF4.

BMW N73 (Rolls-Royce Phantom) – 6,75-літровий V12 на 8 місці

Найбільший двигун у цьому списку, N73 був представлений у 2003 році і вироблявся 13 років, що вельми вражає, але в основному завдяки Rolls-Royce. Спочатку розроблений для 7 Series, N73 мав об’єм 6 л у стандартній комплектації, надаючи 439 к.с. і 600 Нм крутного моменту. Але BMW також створила для Rolls-Royce більшу 6,75-літрову версію. Британська компанія використовувала її у великому седані Phantom із 2003 по 2016 рік. Двигун V12 об'ємом 6,75 л також генерував більше потужності – 453 к.с. і 720 Нм крутного моменту. На зміну йому прийшов настільки ж великий, але з подвійним турбонаддувом V12, який BMW представила у 2010 році.

Двигун BMW N73 Rolls-Royce Phantom

Технічні характеристики BMW N73

  • Конструкція: 6,75-літровий V12.
  • Потужність: 453 к.с.
  • Крутний момент: 720 Нм.
  • Виробництво: 2003-2016 рр.
  • Моделі BMW: 7 Series.
  • Інші автомобілі: Rolls-Royce Phantom.

BMW S55 (BMW M4 GTS) – 3-літровий рядний шестициліндровий двигун на 7 місці

Представлений у 2014 році як високопродуктивна версія N55, 3-літровий рядний шестициліндровий двигун S55 наближається до позначки у 500 кінських сил. Силовий агрегат із подвійним турбонаддувом був уперше запропонований в M3 і M4 у 2014 році з потужністю 425 к.с. У кінцевому підсумку BMW розробила варіант із потужністю 444 к.с. для пакета Competition і версію з потужністю 453 к.с. для CS. Двигун S55 з M4 GTS став історичним, потужністю 493 к.с. і 600 Нм крутного моменту. Той самий двигун приводив у дію обмежену серію M4 DTM Champion Edition, а дефорсовані варіанти S55 можна знайти у M2 CS.

Двигун BMW S55 BMW M4 GTS

Технічні характеристики BMW S55

  • Конструкція: 3-літровий рядний шестициліндровий, твін-турбо.
  • Потужність: 493 к.с.
  • Крутний момент: 600 Нм.
  • Виробництво: 2014-2021 рр.
  • Моделі BMW: M4 GTS, M4 DTM Championship Edition.

BMW S85 (BMW M5) – 5-літровий V10 на 6 місці

BMW побудувала кілька двигунів V12 в останні роки, але V10 розробила тільки в сучасну епоху. Це був унікальний двигун. S85, 5-літровий V10 без наддуву, BMW створила спеціально для M5 покоління E60. Натхненний попередньою участю компанії в Формулі-1, S85 не був пов'язаний зі звичайним виробництвом BMW. Маючи потужність 500 к.с. і 520 Нм крутного моменту, це був найпотужніший двигун BMW у той час.

Двигун також пропонувався в M6 покоління E63, він виграв безліч нагород, а у 2009 році знайшов своє місце в Wiesmann GT MF5. BMW відмовилася від V10 у 2010 році, всього після 5 років виробництва.

Двигун BMW S85 BMW M5

Технічні характеристики BMW S85

  • Конструкція: 5-літровий V10.
  • Потужність: 500 к.с.
  • Крутний момент: 520 Нм.
  • Виробництво: 2005-2010 рр.
  • Моделі BMW: М5, М6.
  • Інші автомобілі: Wiesmann GT MF5.

BMW S58 (BMW X3 і X4 M) – 3,0-літрова рядна шістка на 5 місці

Заснований на відомій платформі двигуна B58, S58 був представлений у 2019 році як заміна культовому S55. Рядний шестициліндровий двигун об'ємом 3 л із подвійним турбонаддувом дебютував у позашляховиках X3 M і X4 M, а потім знайшов своє застосування в компактних M3 і M4. Шестициліндровий двигун видає 473 к.с. і 550 Нм крутного моменту у базових версіях вищезазначених автомобілів. Але BMW також пропонує його в модернізованому пакеті Competition, який збільшує потужність до 503 к.с. і 650 Нм крутного моменту. S58 – найпотужніший шестициліндровий двигун BMW.

Двигун BMW S58 BMW X3 і X4 M

Технічні характеристики BMW S58

  • Конструкція: 3-літровий рядний шестициліндровий, твін-турбо.
  • Потужність: 503 к.с.
  • Крутний момент: 650 Нм.
  • Виробництво: 2019 - донині
  • Моделі BMW: M3, M4, X3 M, X4 M.

BMW N63 (BMW M850I) – 4,4-літровий V8 на 4 місці

Компанія випускає його з 2008 року і продовжує вдосконалювати. N63 – двигун у цьому огляді, який випускається найтриваліший час. Твін-турбо V8 пройшов довгий шлях із моменту своєї появи у 2008 році. Робочий об'єм збільшився з 4,0 до 4,4 літра, а багато його внутрішніх компонентів були оновлені у 2012, 2016 і 2018 роках.

Нині 4,4-літровий V8 вміщує понад 440 к.с. у кожній моделі, але є спеціальна версія B44T3, яка видає вражаючі 523 к.с. і 750 Нм. Цей двигун не відстає від розробки S63, пропонованої у повноцінних моделях M. Він дебютував у 2018 році в M850i, але тепер він доступний ще в п'яти BMW: 750i, M550i і M50i версіях X5, X6 і X7.

Двигун BMW N63 BMW M850I

Технічні характеристики BMW N63

  • Конструкція: 4,4-літровий V8, твін-турбо.
  • Потужність: 523 к.с.
  • Крутний момент: 750 Нм.
  • Виробництво: 2019 - донині
  • Моделі BMW: M850i, 750i, M550i, X5 M50i, X6 M50i, X7 M50i.

BMW N74 (Rolls-Royce Wraith Black Badge) – 6,6-літровий V12 на 3 місці

Двигун N74 – це наступник N73 із подвійним турбонаддувом. Він був представлений у 2009 році для 7 Series із найпотужнішою версією, розрахованою на 602 к.с. і 800 Нм крутного моменту. Але BMW також розробила інший варіант для Rolls-Royce, яка, як і раніше, пропонує його у всій лінійці моделей, таких як Ghost, Wraith, Dawn, Phantom і Cullinan. Двигун об'ємом 6,6 л генерує найбільшу потужність у Wraith Black Badge, який має 623 к.с. і 870 Нм крутного моменту. Третій за потужністю двигун BMW для легкових автомобілів доступний у Rolls-Royce.

Двигун BMW N63 BMW M850I

Технічні характеристики BMW N74

  • Конструкція: 6,6-літровий V12, твін-турбо.
  • Потужність: 623 к.с.
  • Крутний момент: 750 Нм.
  • Виробництво: 2019 - донині
  • Моделі BMW: M850i, 750i, M550i, X5 M50i, X6 M50i, X7 M50i.

BMW S63 (BMW M5 CS) – 4,4-літровий V8 на 2 місці

Двигун S63 – V8 твін-турбо, який BMW пропонує з 2010 року. Цей легендарний двигун можна знайти у безлічі BMW, включно з позашляховиками X5 M і X6 M, а також M5, M6 і M8. Але жоден із них не є таким потужним, як M5 CS, який BMW представила у 2021 році. Уже вражаюче потужний у M5 Competition, розрахований на 617 к.с., V8 був додатково модернізований, щоби виробляти 627 к.с.

Двигун BMW S63 BMW M5 CS

Технічні характеристики BMW S63

  • Конструкція: 4,4-літровий V8, твін-турбо.
  • Потужність: 627 к.с.
  • Крутний момент: 750 Нм.
  • Виробництво: 2010 рік – донині.
  • Моделі BMW: M5 CS.

BMW S70 (McLaren F1) – 6,1-літровий V12 на 1 місці

Найпотужніший двигун S70 BMW представила на початку 1990-х років. BMW S70 – високопродуктивна версія M70 для першого покоління 8 Series. Перший S70 був 5,6-літровим двигуном V12 потужністю 375 к.с. і 550 Нм в M850 CSi, але BMW підняла все на сходинку вище з S70/2. Цей двигун був розроблений для McLaren, яка доручила BMW поставити механізм із високими оборотами для культового суперкара F1. Хоча цей двигун був пов'язаний із S70 8 Series, насправді він мав іншу конструкцію з абсолютно новими компонентами і збільшеним робочим об'ємом 6,1 л. Безнаддувний V12 видавав 618 к.с. і 650 Нм крутного моменту в дорожній F1. Хоча це на 9 л.с. менше, ніж у BMW M5 CS, але цей двигун був здатний на більше.

Механізм був модернізований до 671 к.с. і 705 Нм крутного моменту в F1 LM – лімітованій версії британського суперкара. BMW також створила версію S70/3 для своїх гоночних автомобілів V12 LM і LMR, причому останній виграв гонку 24 години Ле-Мана у 1999 році.

Двигун BMW S70 McLaren F1

Технічні характеристики BMW S70

  • Конструкція: 6,1-літровий V12.
  • Потужність: 671 к.с.
  • Крутний момент: 705 Нм.
  • Виробництво: 1993-1998.
  • Моделі: McLaren F1 (і всі її варіації).

Двигун BMW M12/13 Formula One

У цьому огляді мова йде про двигуни, розроблені для серійних автомобілів, але неможливо не згадати про найпотужніший мотор, створений BMW наразі. BMW M12/13 був двигуном для гонок, але він заслуговує на увагу просто тому, що здатний розвивати потужність понад 1000 к.с. Заснований на невеликому чотирициліндровому двигуні, який BMW вперше запропонувала у 1962 році, M12/13 був розроблений у 1981 році як 1,5-літровий мотор із 4 циліндрами. Він дебютував у Формулі-1 у сезоні 1982 на Brabham BT50, а у 1983 році привів Нельсона Піке до його другого чемпіонського титулу серед пілотів у цьому виді спорту. M12/13 продовжував використовуватися до 1988 року, і його застосовували такі відомі команди F1, як Arrows, Benetton і Ligier. Автомобілі F1, оснащені цим двигуном, виграли 9 гонок і взяли 13 додаткових нагород. Оригінальний двигун був здатний розвивати 640 к.с. під час гонок і до 850 к.с. під час кваліфікаційних сесій. Версія 1986 року, як стверджувалося, видавала максимально 1400 л.с., що робило її найпотужнішим двигуном серед тих, що коли-небудь брали участь у гонках Формули-1.

Двигун Двигун BMW M12/13 Formula One